wtorek, 5 czerwca 2007


Sylvan - Posthumous Silence
CD ProgRock Records (2006)



Skład:
- Marco Glühmann - śpiew
- Matthias Harder - perkusja, programowanie i inne efekty dźwiękowe
- Sebastian Harnack - gitara basowa
- Kay Söhl - gitara
- Volker Söhl - klawisze

Utwory:
1. Eternity Ends (2:03)
2. (I) Bequest Of Tears (3:19)
3. In Chains (8:38 )
4. (II) Bitter Symphony (1:20)
5. Pane Of Truth (9:06)
6. (III) No Earthly Reason (1:57)
7. Forgotten Virtue (6:43)
8. The Colors Changed (5:58 )
9. (IV) A Sad Sympathy (1:42)
10. Questions (6:59)
11. Answer To Life (5:56)
12. (V) Message From The Past (3:00)
13. The Last Embrace (3:27)
14. A Kind Of Eden (4:55)
15. Posthumous Silence (4:59)

To czwarty studyjny album na koncie tej niemieckiej grupy. A co na talerzu? Otóż spora (70 minut) dawka neopregresu, jednak nie tak słodkiego, na co mogłoby to wskazywać. Sporo syntezatorowego grania, loopy i zabieg, który według mnie dodaje czaru tej muzyce. Mianowicie momentami, dość często, pojawiają się dość ciężkie gitarowe riffy, które jedna są celowo wyciszone względem instrumentów. Sprawia to wrażenie, jakby w pomieszczeniu, w którym się znajdujemy, grał Sylvan, a gdzieś za ścianą naparzał Slayer. Oczywiście pisząc Slayer miałem na myśli typ zagrywki, nie zaś tempo, które na płycie jest bardzo spokojne. Mamy tu kilka utworów, które dzięki swojej konstrukcji i melodyjności, zapadają w ucho (Questions, Answer To Life). Zastanawiałem się do jakich zespołów mógłbym porównać Sylvan... i nie przyszło mi nic do głowy. Wygląda na to, że chłopaki mają swój styl. Jestem tylko ciekawy jak zespół odbierany jest w Niemczech?

Brak komentarzy: