poniedziałek, 15 grudnia 2008

Albion - Broken Hopes
CD Lynx Music (2007)


Skład:
- Katarzyna Sobkowicz-Malec - śpiew
- Jerzy Antczak - gitary
- Krzysztof Malec - klawisze
- Krzysztof Wyrwa - gitara basowa
- Rafal Paszcz - perkusja
- Aretha Chmiel - saksofon

Utwory:
1. XX / XXI (1:02)
2. The Place (11:56)
3. Once Upon A Time (5:58)
4. This Is It (2:43)
5. Angel (4:56)
6. I Am (5:44)
7. Turks Fruit (5:57)
8. This Is The Way Where We Go (8:23)
9. Near The End (3:59)

Jestem pod wrażeniem tej bardzo dobrej płyty, która definitywnie zdeklasowała swoją poprzedniczkę. Klimat typowo albionowski, nawiązujący do stylistyki sprzed 12 lat, czyli z okresu albumu Albion. Ale... Właśnie. Zdecydowanie poprawiło się brzmienie grupy i produkcja albumu. Słychać, że nad dźwiękiem pracowali sami specjaliści, a i muzycy podciągnęli się w "obsłudze" swoich instrumentów. Wszystko to razem wzięte sprawia, że koło Broken Hopes nie można przejść obojętnie. Progarchives pisze, że jest to rock neoprogresywny. Ja uważam, że to po prostu art rock z nieznacznymi i delikatnymi nawiązaniami do neoproga (zwłaszcza do wczesnego Marillion). Muzyka jest utrzymana w bardzo spokojnej tonacji, niezwykle melodyjna i wyciszająca. Partie instrumentów wyważone i przemyślane. Podobają mi się zwłaszcza gitarowe solówki Jurka Antczaka, które momentami nasuwają mi na myśli poczynania Nicka Barretta, a momentami nawet Davida Gilmoura. W sprawie wokalu dałem się troszkę zrobić w konia. Z początku myślałem, że śpiewa to Ania Batko, a okazuje się, że jednak nie. Stwierdzam więc bez bicia, że Kasia Sobkowicz-Malec ma bardzo podobny głos do poprzedniczki. Na koniec jeszcze dwa słowa o małym smaczku - otóż tu i ówdzie pojawiają się ciche, prawdopodobnie celowo umieszczone w muzycznym tle, saksofonowe solówki a la Candy Dulfer (w tym spokojniejszym wydaniu).

Ceny:
Stereo.pl - 41,99 zł
Kolporter.pl - 36,90 zł
Fan.pl - 36,99 zł

Brak komentarzy: